Laat de feestdagen maar beginnen! - Reisverslag uit Woking, Verenigd Koninkrijk van Anouk Heijden - WaarBenJij.nu Laat de feestdagen maar beginnen! - Reisverslag uit Woking, Verenigd Koninkrijk van Anouk Heijden - WaarBenJij.nu

Laat de feestdagen maar beginnen!

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

02 Januari 2017 | Verenigd Koninkrijk, Woking

Hoi allemaal!!

Oeps, beetje erg lang geleden dat ik geschreven heb. Maar gelukkig hebben we foto's en een goed geheugen dus ik kan jullie als nog op de hoogte brengen van wat we hier zoal doen :).

Van 21 tot 23 oktober kwamen mijn peetoom, peettante, nichtje en neefje op bezoek :). Zoals ondertussen te raden valt zijn we heerlijk bij Zizzi wezen eten hihi en hebben we rondgelopen door Woking. Daarnaast zijn we ook naar Oxford geweest en hebben we enkele locaties gezien van de films van Harry Potter. Ingmar en Daan hebben FIFA gespeeld op de xbox (Ingmar kon niet winnen hihi) en de dames hebben het spel Qwixx gespeeld. Dit spel hebben Ingmar en ik gekregen van Imke en Manon (onze eerste bezoekers) en nu spelen we dat met iedereen die op bezoek komt. Het was een erg gezellig weekend en het is speciaal om je familie hier op bezoek te hebben! :).

Het weekend daarop (28 tm 30 oktober) kwamen Sander en Eline op bezoek. Op vrijdag zijn we alvast een kijkje wezen nemen in Londen en zijn we naar de 'Peter Pan goes wrong' show geweest. Dit is een soort musical maar dan met interactie met het publiek. De musical gaat over het verhaal van Peter Pan maar het gaat allemaal (expres natuurlijk) fout. Je ziet bijvoorbeeld heel goed dat Peter Pan in de touwen hangt en wanneer hij probeert te gaan vliegen, dan botst hij tegen de muur en valt naar beneden. De andere spelers doen natuurlijk alsof dit er niet bij hoort en proberen het spel zo goed mogelijk door te spelen. Dat zorgt voor een heleboel grappige momenten. Heerlijke show!
Op zaterdag zijn we alle bezienswaardigheden van Londen langsgegaan en zijn Eline en ik nog even gaan shoppen. De mannen dronken lekker een biertje in de bar. 's avonds waren er overal Halloween feesten, ondanks dat wij niet verkleed waren zijn we wel even de kroeg in geweest en hebben cocktails gedronken en naar de outfits van de Engelse gekeken. Net carnaval ;).
Op zondag zijn we naar Southampton gereden waar Sander en Eline in de namiddag weer richting Nederland vlogen. We vonden het onwijs gezellig dat jullie er waren en de deur staat altijd voor jullie open! :).

Op 5 november was er vuurwerk in Woking Park (bonfire night). Er was een soort kermis in het park en rond 9 uur werd er een grote vuurwerkshow gehouden. Erg mooi :).

Op 1 november begint ook het kerstseizoen hier in Engeland. Ik vind kerst een van de mooiste tijden van het jaar en vond het dus heerlijk dat dat hier al zo vroeg begon! Kerstbomen in het centrum, lichtjes in de straten en op zoek naar onze eigen kerstboom en kerststal.
De kerstboom vond ik in het weekend dat Manon bij mij op bezoek was. Ingmar was dit weekend op vriendenweekend in Duitsland.
Samen met Manon ben ik de boom wezen kopen en hebben we het eerste gedeelte opgezet in de kamer (kunstkerstboom).
Natuurlijk zijn we dat weekend ook naar Londen geweest en wezen eten bij Zizzi ;). Ook hebben we cocktails gedronken bij Slug and Lettuce (hier zijn de cocktails altijd 2 voor 1!).
Het was erg gezellig, we hebben prosecco gedronken in een echte Engelse pub, fish and chips gegeten, geshopt en foto's gemaakt van de prachtig versierde straten. Ook zijn we een dagje naar Guildford geweest (een stadje vlak bij Woking). Hier was een kerstmarkt bij de grote Kathedraal en hebben we heerlijk koffie gedronken bij 'Costa'.
Op de laatste dag zijn we nog wezen High teaën. Dat hoort er hier in Engeland natuurlijk ook bij! Manon, ik vond het erg leuk dat je er was!

Op 2 december zijn Ingmar en ik naar de musical 'Les Miserables' geweest. Wauw, wat een ontroerend en mooi verhaal! Naar de musical gaan is echt een uitje voor de meeste want de flessen champagne en glazen cocktails vlogen over de bar en werden genuttigd voor, tijdens en na de musical. (En geloof mij, het is niet in de aanbieding in het theater hoor!) Wij hebben het bij 1 wijntje gehouden ;).

Op 3 december hadden we een Christmas Party bij Mark en Irina (Mark is een collega van Ingmar). Gezellig bij hen thuis geweest, gedronken, hapjes gegeten en spelletjes gespeeld. Was erg gezellig! De kerstsfeer is in volle gang.
Op 4 december zijn we samen met Sophie & Darren (Sophie is een vriendinnetje van de Nursery) naar Wisley Garden geweest. (Een enorm grote tuin) hier was een Christmas Lights route opgezet. Sophie en ik vonden dat heel romantisch hihi de mannen vonden het vooral wat prijzig :P.

Op 10 december (jaja, ieder weekend zat bommetje vol) zijn we met Sophie en Darren een nachtje naar Bristol geweest. Erg leuke stad met veel barretjes, restaurantjes, marktpleinen etc. Er was een schaatsbaan, er waren live optredens op straat en een echte Santa run. In ons hotel was een Christmas party van een bedrijf en het is onwijs leuk om te zien hoe ontzettend dronken die Engelse dan worden (staan er chique op in jurkjes en in pak maar kunnen nog niet bijna recht naar huis lopen) Viel er zelfs eentje van een trappetje wat maar 3 tredens had haha.
Een heerlijk weekendje vol kerstsfeer.

Op 17 december had ik Christmas Party van de Nursery. We zijn lekker wezen uiteten en daarna naar de bar. De shotjes vliegen dan in het rond!
Erg leuk om iedereen uit hun dak te zien gaan, ook de manager ;).

Op 22 december vertrokken we richting Nederland om daar de echte kerstdagen door te brengen. Onze Brum was volgeladen met kleding en cadeautjes :). De dagen in Nederland zaten heerlijk vol met lunchen met vrienden, borrelen met vrienden, kerstdagen met familie, dagje naar het kerstcircus met papa, mama en Inge, hapje eten met collega's en natuurlijk oud&nieuw vieren!

2016 was voor ons een zeer geslaagd jaar! Het jaar waarin we de stap naar Engeland gezet hebben, genoten hebben van ons eigen huisje (appartementje) en gemerkt hebben dat het in Engeland helemaal niet altijd regent. We vonden het super leuk en gezellig dat er familie en vrienden bij ons op bezoek kwamen en de deur staat altijd voor iedereen open! Ook in 2017 zullen we ons leventje in Engeland voortzetten en blijf ik jullie op de hoogte houden met dit blog.
Super leuk om reacties van jullie te krijgen en daarnaast is het natuurlijk een mooie herinnering voor later.

Dikke kus en voor iedereen een gezond en gezellig 2017!!

• 16 Maart 2017 - 19:28

Jose:

Hoi Anouk en Ingmar
    Het was inderdaad super gezellig en we voelde ons heel erg welkom.
    Lekker gegeten en veel gezien!!
    Jullie hebben een heel mooi appartement op een pracht locatie.
    Heel veel geluk daar in Engeland en wie weet komen we nog wel een keertje aan.
    Groetjes en snel weer tot ziens.
    Jose, Rini Ilse en Daan

• 02 April 2017 - 22:40

Maria:

Hoi Anouk leuk verhaal. Fijn dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben. Jullie wonen mooi en het Engelse leven is zo slecht nog niet. Geniet van jullie verblijf daar en snel tot ziens. Groetjes.