Elke maand een weekendje weg! - Reisverslag uit Woking, Verenigd Koninkrijk van Anouk Heijden - WaarBenJij.nu Elke maand een weekendje weg! - Reisverslag uit Woking, Verenigd Koninkrijk van Anouk Heijden - WaarBenJij.nu

Elke maand een weekendje weg!

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

29 Mei 2017 | Verenigd Koninkrijk, Woking

Good afternoon everybody,

Het is alweer bijna juni, de tijd vliegt voorbij! We hebben ondertussen ons huurcontract weer voor een jaar verlengd dus we blijven nog zeker tot April 2018 in ons heerlijke appartementje zitten :).

In januari had ik even een dipje. Na de heerlijke kerstvakantie in Nederland vroeg ik me af wat ik in godsnaam in Engeland aan het doen ben?! De eerste keer dat dit gevoel bij me op kwam.. Donkere en natte dagen en lange dagen op het werk (werken van 07.00 tot 18.30) speelden hierin zeker mee.
Gelukkig werd het in Februari weer beter (het weer overigens nog niet, maar mijn humeur gelukkig wel). Op 4 februari zijn Ingmar en ik naar een healthy food market geweest. Ik ben al een hele tijd bezig met gezonde voeding; dit na aanleiding van een kookboek van Madeleine Shaw. Zij is een Engelse voedingsdeskundige en schrijft ook kookboeken. Ze heeft heerlijke recepten en daarnaast ook duidelijke uitleg waarom bepaalde voedingsmiddelen wel of niet goed zijn voor je lichaam. Ze beschrijft ook welke producten je beter wel/niet kunt eten wanneer je ziek bent en welke vitamines, mineralen etc in producten zitten. Ik vind het heel interessant om hier meer over te leren. Daarnaast heb ik ook een Nederlandse website gevonden: missnatural.nl Zij schrijft niet alleen over voeding maar ook over huidproducten, huishoudproducten die goed zijn voor je gezondheid en de natuur. Tot slot vond ik ook nummer 3, Rens Kroes (jaja, zusje van..) zij schrijft ook kookboeken en heeft een studie tot voedingsdeskundige gedaan. Daarnaast is zij vanaf haar geboorte opgevoed met biologisch eten. Met deze 3 healthy vrouwen ben ik op weg naar een healthy life style. Gelukkig zijn alle recepten heel erg lekker en nog beter, je hoeft zeker geen vegetariër te zijn! (Anders was vooral Ingmar al lang afgehaakt). Het eten kost niet persee meer tijd met koken. Alle 3 de vrouwen maken recepten die te maken zijn in 30 min. Daarnaast zijn er natuurlijk ook recepten die wel meer tijd in beslag nemen, deze zijn voor het weekend. Ik vind het erg leuk om hier mee bezig te zijn en tijdens de healthy food market konden we nog meer informatie opnemen, producten proeven en deskundige spreken.

Van 23 tot 27 februari was het tijd voor carnaval! Natuurlijk zijn we daarvoor terug gevlogen naar Nederland en kwamen de outfits uit de kast. Toen we hier in Engeland tegen collega's vertelde wat we gingen doen keken ze ons heel raar aan. Toen we erbij vermelden dat iedereen dan 5 dagen dronken wordt, vonden ze het een top feest! ;).
Het was erg leuk om dit feestje weer met iedereen te kunnen vieren, dan is het net alsof je gewoon in Boxtel woont.

Na carnaval gaan we natuurlijk vasten, nouja Ingmar niet maar ik wel. Vonden mijn collega's nog gekker. Ga je eerst uit je dak en daarna ga je geen alcohol drinken en niet snoepen voor 40 dagen.
Gelukkig was het prima vol te houden.

Op 11 maart zijn we naar Legoland geweest, Ingmar heeft voor zijn verjaardag van mij een 'Merlin Pas' gekregen. Dit is een pasje waarmee je in veel verschillende pretparken in Engeland gratis entree hebt. (Ik heb mezelf ook zo'n pas cadeau gedaan). Dus een dagje 'gratis' Legoland. Het viel helaas een beetje tegen. We hadden iets meer Lego verwacht maar het is eigenlijk gewoon een attractiepark voor kleine kinderen.

Op 17 maart ben ik samen met mijn collega/vriendinnetje Sophie naar Amsterdam gegaan voor een weekendje. Zij wilde altijd al graag naar Amsterdam en wat is makkelijker dan met een Nederlander naar Amsterdam. We hebben ons zeer goed vermaakt. Natuurlijk het Sexmuseum en de Wallen bezocht en daarnaast een boottocht gemaakt, pannenkoeken en frikadellen gegeten (haring lustte Sophie niet) en we wilde graag naar het Anne Frank huis maar daar stond een rij van 4 uur dus dat hebben we helaas overgeslagen.
We overnachten in een appartement van Janneke (via Airbnb). Dit beviel heel goed :).

Op 14 April kwamen Mark en Judith bij ons op bezoek voor het weekend. We zijn naar Londen geweest en naar Pourthsmith (hier heeft Mark gestudeerd). We hebben geprobeerd om aan tickets te komen voor het theater maar we waren even vergeten dat het paasweekend was dus alles zat helaas al vol! Gelukkig hebben we ons toch wel vermaakt. Judith en Mark hebben ook kennis gemaakt met Sophie en Darren en samen hebben we lekker cocktails gedronken bij de Slug and Lettuce.
Mark en Judith het was een erg gezellig weekend!

Op 22 april vertrok ik in mijn eentje per trein naar Nederland. Best chill eigenlijk. Je zit mooi in de trein, kunt mooi om je heen kijken en je gaat zo van Londen naar Brussel en dan van Brussel naar Nederland. Ik ging van Brussel naar Tilburg om daar het vrijgezellenfeest van Milou bij te kunnen wonen. Het middagprogramma liep ik helaas mis maar vanaf 4 uur was ik aanwezig en zijn we lekker wezen eten en daarna op stap. Tijdens het eten speelden we Bingo. Maar bij bepaalde nummers moest je een opdracht doen voordat je dit nummer mocht noteren op je papiertje. Kun je het je voorstellen dat je bijv. de vogeltjesdans moet dansen terwijl je in een restaurant zit. hahah!
Daarna naar Breda om daar Milou op het podium te zetten in een karaoke bar. Wat kan die meid (slecht) zingen ;).
We hebben er een extra speciaal momentje voor mij en Milou van gemaakt doordat ik een oude herinnering voor haar had meegebracht. Voordat ze Johnny leerde kennen (is nu haar man) had ze verkering met Sven. Van Sven kreeg zij een ring met haar naam erin. Toen het uit ging wilde Milou deze ring weggooien maar dat vond ik zonde. Dus ik heb de ring in bewaring genomen en nu (8 jaar verder) heb ik haar de ring op haar vrijgezellenfeest terug gegeven. Milou vond het heel speciaal dat ik de ring na al die jaren nog had maar zei: 'Die ring kan ik nu dus niet meer mee naar huis nemen!'. Daar had ik al een antwoord op bedacht. Milou moest die avond een jongen zoeken die Sven heet om de ring aan hem te kunnen overdragen. Ze heeft er hard haar best voor gedaan; iedere jongen aangesproken en om zijn naam gevraag en zelfs door de microfoon gevraagd of er een Sven aanwezig was. Helaas bleek dit niet het geval te zijn waardoor we uiteindelijk de ring in een putje (langs de weg) hebben laten vallen. Mooi moment!

30 april en 1 mei zijn Ingmar en ik een nachtje naar de Cotswolds geweest. Een erg mooi gebied in Engeland, zo'n 2 uur bij ons vandaan. We zijn van dorpje naar dorpje gereden en hebben enkele wandelingen gemaakt in de mooie natuur. Natuurlijk ook lekker wezen lunchen en uiteten. Het was een lekker weekendje.

Op 6 mei zijn we naar de musical 'the Lion King' geweest. Dit had ik voor mijn verjaardag gekregen. Echt een super leuke musical! :).
Op 7 mei zijn we naar Thorpe park geweest. Dit is een attractiepark voor 'grote kinderen ;)'. Hele gave achtbanen!! We waren met Sophie en Darren maar die zijn helaas eerder weggegaan omdat Sophie een beetje ziek was geworden van al het over de kop gaan..

Op 10 mei vertrokken we per auto naar Nederland. Op 12 mei hadden we namelijk de bruiloft van Johnny en Milou. Ooh Milou wat zag je er super mooi uit!! Een echt klassiek bruidje :). Ook Johnny mocht er zeker zijn, voor het eerst dat ik deze jongen in pak zag ;).
Het was een mooi feest!

Daarna zijn we een hele week in Nederland gebleven, ik had lekker vakantie terwijl Ingmar gewoon in Nijmegen moest gaan werken.
Ik heb lekker met mijn vriendinnetje de bbq aangehad in de tuin, ben wezen lunchen met mijn zusje en met mijn moeder en van 19 tot 21 mei hadden we als afsluiting een familieweekend van de Schoemachers en Bressers. Altijd erg gezellig om met dit groepje samen te zijn!
We hadden een huis in Vaals en zijn naar het 3-landenpunt gewandeld. Ook hebben we verschillende activiteiten in de tuin gedaan en 'savonds spelletjes gespeeld. Het was een zeer geslaagd weekend!

Op 28 mei was het fleed foodfestival. Samen met collega's van Ingmar hebben we heerlijk op een picknickplaid gezeten en allerlei gerechtjes en Ciders geproefd. Helaas ging het halverwege flink regenen dus het was iets eerder afgelopen dan gepland maar alsnog erg gezellig geweest.

Nu moeten we nog een weekje werken en dan vliegen we op 3 Juni opnieuw naar Nederland. Ja het moet niet gekker worden. Maar dat komt omdat we dan vanuit Amsterdam naar Peru vliegen! We gaan een 18 daagse groepsrondreis door Peru maken. We (vooral ik) zijn wat zenuwachtig voor de hoogteziekte die je daar (vrijwel zeker) op kunt lopen maar we zijn vooral ook heel nieuwsgierig naar het land en de Inca cultuur.

Je hoort snel weer van onss!!

Dikke kus


  • 29 Mei 2017 - 15:41

    Sabrina:

    Hi Anoukie,
    Jeetje wat vliegt de tijd he. Wat een heerlijk vooruitzicht, Peru. Lekker genieten!
    X Sabrina

  • 29 Mei 2017 - 16:53

    Pierre Schoemacher:

    Leuk verslag Anouk. Druk, druk, druk. Nauwelijks tijd om in en aan Engeland te wennen, zo lijkt het soms. Tot komende zaterdag, (alweer) in Nederland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 10 Maart 2016
Verslag gelezen: 466
Totaal aantal bezoekers 12446

Voorgaande reizen:

11 April 2016 - 01 Januari 2018

Emigreren naar Woking, Surrey Engeland

Landen bezocht: