Een nieuwe auto en een nieuwe baan! (2 zelfs hihi) - Reisverslag uit Woking, Verenigd Koninkrijk van Anouk Heijden - WaarBenJij.nu Een nieuwe auto en een nieuwe baan! (2 zelfs hihi) - Reisverslag uit Woking, Verenigd Koninkrijk van Anouk Heijden - WaarBenJij.nu

Een nieuwe auto en een nieuwe baan! (2 zelfs hihi)

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

31 Mei 2016 | Verenigd Koninkrijk, Woking

Hi everybody,

it is been a while ago but here we are again! :).
Still the weather is very nice so it feels like holiday over here.

In het vorige verslag vertelde ik dat mijn ouders kwamen om te kijken hoe we er hier bij zitten. Zij zijn met hun eigen gemaakte camper (jaja, 2 rechterhanden) naar Engeland gekomen en kwamen op donderdag 5 mei bij ons aan. We hebben heerlijk samen gegeten bij ons op het balkon en 's avonds hebben we hen het spelletje 'Qwixx' geleerd (dat hebben wij overigens van Imke en Manon geleerd. Erg leuk!)
Ons appartementje is goedgekeurd en ze zien wel in waarom wij hier met veel plezier zitten. Top locatie :).

Op vrijdag zijn Ingmar en papa verschillende auto's gaan bekijken want we moeten er zelf eentje gaan kopen. De huurauto via het bedrijf van Ingmar moet weer worden ingeleverd. Mama en ik zijn door Woking gaan lopen om de buurt eens te bekijken. We zijn ook naar de internationale school gelopen waar ik vrijwilligerswerk doe. Tijdens de wandeling kwamen we bij toeval langs een Nursery/pre-school. Dat is een soort kinderdagverblijf waar kinderen van 0 tot 4 heen kunnen en vanaf 2 jaar krijgen ze daar ook 'les'. Het bleek dat deze loccatie nieuw is en er nog gezocht werd naar personeel. Ik ben meteen mijn CV gaan ophalen en heb deze even afgegeven. Zou mooi zijn als er wat uit komt!
Helaas kwamen papa en Ingmar zonder auto terug dus die moeten we nog even verder zoeken.

Zaterdag zijn we met z'n 4e naar Oxford gegaan. Super mooie stad en wat een onwerkelijke universiteit zit daar!! Enkele scene's uit Harry Potter zijn daar ook opgenomen. (onderander de eetzaal) Deze ziet er in het echt ongeveer hetzelfde uit alleen zweven er geen kaarsjes :p.
Maar er staan wel rijen tafels met chique servies erop waar de studenten (die op kamers zitten op de uni) 's-avonds met z'n alle komen eten. Ze moeten in hun gewaad aan tafel (zo'n lange zwarte cape met daaronder uniform) heel onwerkelijk dat ze dat ook doen wanneer er geen film geschoten wordt haha. Als je ooit in Engeland bent dan moet je eigenlijk even gaan kijken!

Op zondagochtend kreeg mama een lekker ontbijtje omdat het Moederdag was (gelukkig mochten wij er ook van meegenieten) en daarna zijn papa en mama met de camper Engeland ingetrokken.

De week erna draaide wederom om vrijwilligerswerk op school en solliciteren. Ik kreeg een mail terug van de internationale school waar ze een engelse mentor zochten dat ik niet in aanmerking kom ivm mijn Nederlandse afkomst. Je moet native English speaker zijn. Gelukkig kreeg ik wel een positief telefoontje van Zizzi (mijn favo restaurant hier hihi) zij zijn opzoek naar een serveerster en ik mocht op sollicitatiegesprek komen. Deze verliep heel goed en ondanks dat ik geen ervaring heb in de horica werd ik uitgenodigd om een avond te komen proefdraaien! En geloof het of niet, de volgende dag belde de pre-school dat ik ook daar op sollicitatiegesprek mocht komen! Dit gesprek was iets lastiger aangezien ze dieper in gingen op mijn ervaring met kinderen en ze verschillende vragen hadden en dan is het best lastig om in het Engels antwoord te geven. Maar gelukkig ging het goed en mocht ik door naar ronde 2! :). Ik moest een 'criminal check' laten doen (soort verklaring goed gedrag) en 2 referenties opgeven die ze mochten contacten. Nu mocht ik Hans (Petrusschool) opgeven en op de internationale school hier hadden ze aangegeven dat zij ook beschikbaar waren. Dus heb ik Hans en Susan (directie internationale school) opgegeven en was het afwachten of de referenties goed zijn en de Criminal check goed was.

Ondertussen avondje proefdraaien bij Zizzi (best lastig om in het Engels te communiceren en gerechten met Italiaanse namen te serveren hihi) maar het ging gelukkig goed. Was wel beetje nerveus maar ik ben door de screening gekomen ;).

Nu heb ik eigenlijk 2 banen!! Ik mag 40 uur werken bij de pre-school en 2 avonden in de week bij Zizzi (das ongeveer 10/12 uur) Bij beide is een proefperiode van 1 maand. Kom je die door en bevalt het werk dan krijg ik bij Zizzi een jaarcontract en bij pre-school een halfjaar conctract. Ben je dan een haljfaar verder en bevalt het goed krijg je een vast conctract.
Ik ga maandag 6 juni op de pre-school beginnen (heet Bright Horizon) en waarschijnlik woensdag 8 juni bij Zizzi. (Maar daar moet je eerst weer soort health and safety tests maken voor je mag beginnen en dat moet ik nog doen)

Dus het gaat hier eigenlijk heel erg goed!! :). Nu nog een weekje beetje vakantie houden hihi en dan gaat het werk beginnen. We hebben in de weekenden ook nog een boel leuke dingen gedaan maar dan wordt dit verslag veel te lang. Kijk maar op de foto's ;).

Oow, bijna vergeten.. we hebben gelukkig ook een auto gevonden. Een mini!! :). Ik ben helemaal blij!

Dikke kus,
Ingmar & Anouk

ps. We missen jullie wel allemaal!
Pps. Lieve collega's van de Petrusschool, een team zoals bij jullie vind ik nergens!

  • 31 Mei 2016 - 16:28

    Pierre Schoemacher:

    Heel mooi verslag Anouk (en Ingmar). Fijn te lezen dat het jullie goed gaat. Dat merken we ook tijdens de Skype momenten, maar altijd leuk om dat langs andere kant ook bevestigd te zien. Geniet van jullie leven aan de andere kant van de plas. Hard werken is niet erg, daar blijf je gezond bij. Werk is ook goed om snel(ler) in te burgeren en als een echter Engelsman en -vrouw (milord en milady) door het leven te gaan. Tot skypes.
    xxx

  • 31 Mei 2016 - 16:49

    Sander En Eline:

    Lieve Anouk en Ingmar,

    Vanuit het zonnige Valencia lezen wij jullie verhaal. Super goed van je Anouk dat je nu al gewoon twee banen hebt. Toppertje!! Sander en ik komen zeker langs. Geniet van jullie succesjes en tot snel!Xx

  • 31 Mei 2016 - 16:51

    Manon:

    Wauw Anouk! Knap hoe je het daar allemaal geregeld krijgt!
    Heel leuk om te lezen!

  • 31 Mei 2016 - 16:57

    Erik En Iris:

    Hoi Ingmar en Anouk,

    Super fijn dat je een baan hebt Anouk, 2 zelfs :o! Geniet nog lekker van je laatste weekje vakantie want je zal het nog druk krijgen. Leuk om te horen dat jullie het daar zo naar jullie zin hebben, we komen zeker nog een keertje langs

    Liefs Erik & Iris

  • 01 Juni 2016 - 14:30

    Maaike Nagel:

    Hoi duo! Wauw wat fijn zeg dat je 2 banen hebt. En ook met zoveel uur! Super!

  • 03 Juni 2016 - 11:10

    Groep 7:

    jikke: Een beetje meer op je spelling letten! Er waren veel fouten!
    raf: Een dikke wakkie
    jurS: Hoeveel pk heeft die mini?
    Simen: leuke auto heb je gekocht!
    stef: ken je al onze namen nog?
    jorn: super leuk dat je 2 banen hebt!
    Jur S: ik heb mijn haar geblondeerd!! En cas volgende week!
    pieter: heb je al het bier al eraf getraind in de sportschool?
    krijn: Welke van de 2 banen vind je het leukst?
    sophie: wat een hele mooie au....oh wacht het is theetijd haha
    Raf: ik heb hallo geappt maar je hebt niet gereageerd.

    Groetjes van groep 7!!!!!

  • 08 Juni 2016 - 23:02

    Neeltje:

    Leuk om te lezen Anouk!
    Hoe was het gegaan deze week?

  • 12 Juni 2016 - 21:06

    Jose En Rini:

    Hoi Anouk en Ingmar
    Eindelijk eens de tijd genomen om jullie verslagen te lezen.
    Wat gaat het jullie goed en wat zien jullie er goed uit.
    Hoe is het deze week gegaan met de start van 2 nieuwe banen Anouk?
    En Ingmar,bevalt het jou ook goed?
    Wat een mooi appartement hebben jullie,super!!
    En natuurlijk die gave mini cooper niet te vergeten!!!
    Leuk om jullie verslagen te lezen.Zijn we toch een beetje dichter bij jullie in de buurt.
    Heel veel geluk samen daar !!
    Vele groetjes van ons .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 10 Maart 2016
Verslag gelezen: 761
Totaal aantal bezoekers 12441

Voorgaande reizen:

11 April 2016 - 01 Januari 2018

Emigreren naar Woking, Surrey Engeland

Landen bezocht: