Living in Farnham - Reisverslag uit Farnham, Verenigd Koninkrijk van Anouk Heijden - WaarBenJij.nu Living in Farnham - Reisverslag uit Farnham, Verenigd Koninkrijk van Anouk Heijden - WaarBenJij.nu

Living in Farnham

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

08 Augustus 2019 | Verenigd Koninkrijk, Farnham

Ollaaaa,

Wow, veel te lang geleden dat ik voor het laatst geschreven heb! Steeds nam ik mezelf voor om te schrijven en dat had ik het weer te druk met iets anders dus dan kwam het er niet van.. Nu heb ik vakantie, zit ik met de benen omhoog bij mijn ouders in de achtertuin en heb ik eindelijk tijd om te schrijven.

Veel gebeurd sinds januari. Mijn dagboek naam is livinginwoking maar dat zou eigenlijk moeten veranderen (ga ik niet doen want dan wordt het ingewikkeld) we wonen nu namelijk in Farnham! Erg leuk Engels dorp met leuke pubs, aardige mensen en kleinere shops. We hebben nu een huisje ipv een appartement, heerlijk met een tuinTJE. Klein maar gezellig en groot genoeg voor een bbq! Het voelt echt als ons eigen huisje aangezien onze eigen meubels erin staan. Het appartement in Woking was gemeubileerd maar dit huisje was helemaal leeg dus zelf alles gekocht. (Gelukkig heeft Ingmar een goede smaak dus we hoefde geen ruzie te maken over de stijl hihi).

Farnham ligt ongeveer een half uurtje rijden verder ten weste van Woking. Dit maakte het voor mij wel wat lastig om naar het werk te gaan, deze afstand was immers niet per fiets te doen. Dus moest ik iedere dag met de trein. Ik had toch al voorgenomen ontslag te nemen (de organisatie / management liep daar niet zo lekker) dus ik ging in Farnham op zoek naar een nieuwe job. Overigens moet ik er bij vertellen dat ik heel eigenwijs ben of heel zeker van mezelf haha want ik had ontslag genomen voor ik een nieuwe job gevonden had. Ik wilde niet nog een jaartje in Woking werken. Ik heb 3 sollicitatie gesprekken gehad, de eerste wees me af, de tweede offerde mij een job met daarnaast een onderbouw coordinatie rol maar ik wilde persee de derde.. Dat was namelijk een private school en ik wil graag de ervaring opdoen van het werken op een private school om te ondervinden wat het verschil is. Het interview op de private school verliep goed en ik had een goed gevoel bij de school maar er kwamen 7 andere sollicitanten dus de moed zakte me in de schoenen.. Ik moest 4 dagen wachten op 'de uitslag' en werd uiteindelijk op een zaterdag ochtend! gebeld en ze boden me de baan!! Ik was het gelukkigste meisje op aarde! ;).

Ondertussen ben ik er nu 3x geweest. 1 dag om mijn klasje van volgend jaar te leren kennen. Ik ga opnieuw Year 1 doen (groep 3) en ik heb 12 leerlingen! Ja echt waar, de klassen op een private school worden niet groter dan 15 leerlingen per klas. Dat klonk me al heel goed in de oren ;). Vervolgens bleek dat we nog meer vakantie hebben dan een openbare school (hard werken hoor leerkracht zijn) en als je wil kun je op school ontbijten, lunchen en dineren. Lunchen doet eigenlijk iedereen omdat je dan natuurlijk toch op school bent en dineren doen enkele wanneer je ouderavond is of wanneer man lief niet thuis is. Dat vond ik wel een goed idee. Soms is Ingmar weg voor werk en dan kook ik voor mezelf, nu kan ik dan op school eten of het zelfs mee naar huis krijgen. Dus goede voorwaarden ;). Het salaris blijft hetzelfde, we hadden verwacht dat dit ook meer zou zijn maar omdat ze vele andere goede voorwaarden hebben blijft het salaris gelijk.

Dus nu hebben we een mooi nieuw huisje, in een gezellig dorp en ga ik na de vakantie uitproberen hoe het is om op een prive school te werken. Ik hou jullie op de hoogte!

Ik heb nu 2 weken zomervakantie en Ingmar en ik zijn lekker 6 dagen naar Porto geweest. Hele mooie stad, heerlijk weer en altijd fijn om ff tijd samen door te brengen. En nu ben ik net in Nederland aangekomen, weer eventjes tijd doorbrengen met familie en vriendinnen.

Ik zal proberen wat foto's bij het blog toe te voegen maar ik heb net een nieuwe laptop dus ik moet de foto's nog uploaden..

Dikke kus! xxx

  • 08 Augustus 2019 - 14:35

    Linda:

    Leuk leuk!!
    Zie je volgende week :)

  • 10 Augustus 2019 - 14:46

    Jose:

    Jaaaa,weer heel veel gebeurd maar ook veel leuke dingen en uitdagingen.
    Veel succes met je nieuwe baan en hopelijk zien we je nog nu je in Nederland bent.


    Groetjes Jose Rini Ilse en Daan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 10 Maart 2016
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 12433

Voorgaande reizen:

11 April 2016 - 01 Januari 2018

Emigreren naar Woking, Surrey Engeland

Landen bezocht: