De mooiste tijd van het jaar! - Reisverslag uit Woking, Verenigd Koninkrijk van Anouk Heijden - WaarBenJij.nu De mooiste tijd van het jaar! - Reisverslag uit Woking, Verenigd Koninkrijk van Anouk Heijden - WaarBenJij.nu

De mooiste tijd van het jaar!

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

20 November 2018 | Verenigd Koninkrijk, Woking

Hallo lieve allemaal,

Als eerst wil ik even zeggen dat ik het heel erg leuk vind dat ik nog steeds veel reacties krijg op mijn blog. Leuk dat jullie het nog steeds volgen! :).

Het is alweer halfweg november en dat betekend hier in Engeland, Kerstmis!
Ik moet wel zeggen dat ik het Sinterklaas feest ieder jaar wel mis, het is zo'n leuke (en hectische hihi) periode op school met de kinderen. Hier is dat er niet, zelfs met kerst niet echt want de meeste kinderen vieren thuis geen kerst. (Meeste leerlingen zijn niet Christelijk). Maar op school hebben we kerstlichtjes, een kerstboom in de klas en spelen we het kerstverhaal (gemoderniseerde versie). In alle dorpen en steden staan kerstbomen op de pleinen, hangen lichtjes in de bomen en worden kerstmarkten georganiseerd. Heerlijk!
Komend weekend is mijn mamsie hier en gaan we samen naar Winter wonderland (in Londen) en naar de kerstmarkt in Portsmouth.
Afgelopen weekend zijn Ingmar en ik al met collega's van Ingmar naar een kerstmarkt in Winchester geweest en natuurlijk zijn de kerstparties in aantocht. Echter ga ik dit jaar niet naar de kerst party van school. Ten eerste niet omdat je er zelf 45 pond aan moest betalen (drank niet inbegrepen) en ten tweede omdat ik eigenlijk niet zo'n behoefte heb om met de meeste van mijn collega's aan tafel te gaan zitten. De collega's waar ik dat wel gezellig mee vind gaan niet allemaal dus nu organiseren we met klein groepje een etentje, dat is een stuk gezelliger!
En dan komen we op 20 december naar Nederland om kerst en nieuwjaar met alle lieve vrienden en familie te vieren!

Nu even een stapje terug, 3 weken geleden had ik herfstvakantie hier in Engeland en ben ik 5 daagjes in Nederland geweest, fijn om weer ff iedereen te zien. Met mijn peetoom, peettante, Ilse, Daan, paps en mams en mijn zusje een escape room gedaan. Echt heel leuk! Met kerst plannen we er weer eentje!
Ook op kraamvisite geweest bij Sabrina en de lieve kleine Nora. Sabrina en Wessel wat hebben jullie een mooie dochter op de wereld gezet!
Bij (oud) collega's Anke en Kim op bezoek geweest, altijd gezellig om jullie weer te zien! En mijn lieve vriendinnetjes weer allemaal gezien, die kwamen gezellig bij mij thuis een drankje doen. Fijn om te weten dat ondanks de afstand die er nu al bijna 3 jaar is, de vriendschap goed blijft!
Over vriendschap gesproken, ik neem hier even de kans om mijn diepste verontschuldigingen aan te bieden aan mijn lieve vriendinnetje Esther. Sinds mei 2018 hebben we elkaar niet meer 'live' gezien en nu hadden we de kans om elkaar met Sinterklaas te zien (Esther en Thijs zijn dan in Nederland) maar nu komen Ingmar en ik toch niet naar Nederland want Ingmar kwam er achter dat hij voor die datum kaartjes heeft voor een Rugby wedstrijd met collega's.
En ik vind het heel erg jammer dat ik Esther (en natuurlijk ook Thijs) dan niet kan zien want zij gaan op 3 december de wereld rond reizen! Ik ben wel een beetje jaloers op de mooie reis die ze gaan maken.
Ik wil hier nu even zeggen dat ook mijn vriendschap met Esther heel belangrijk voor me is en dat ik weet dat het toch wel goed zit maar dat ik het heel jammer vind dat ik je niet ff kan zien! Ik wens jullie een super gave reis toe en daarna gaan we zeker meeten!


Goed terug naar mijn herfstvakantie. Ook langs geweest bij Jan en de kids (gezin van Imca) jongens wat doen jullie het toch ontzettend knap, echte bikkels! Ik denk aan jullie.


Tot slot ook langs geweest op 'De Oversteek' de basisschool in Liemdpe. Ik mocht langs komen bij directeur/bestuurder Edwin Vughts. Hij heeft mij veel informatie gegeven over het besturen van een school, wat daar allemaal bij komt kijken. Ook heeft hij verteld aan welke projecten hij met zijn team aan het werken is en hoe de ontwikkelingen in het onderwijs vorderen. Een heel informatief gesprek dat ik weer mee kan nemen in het schrijven van mijn schoolplan. Leuk om mezelf zo verder te ontwikkelen.

Dat is weer een mooi bruggetje naar het laatste stukje van dit blog. Jezelf ontwikkelen. Hier in Engeland heeft 7 op de 10 leerkrachten een burn-out! Niet normaal hoeveel dat er zijn! Veel wordt ook veroorzaakt doordat we het gevoel hebben dat we altijd online moeten zijn. Iedereen kijkt op facebook, twitter, Instagram etc. houdt E-mail bij op de telefoon en reageert op ieder whatsapp bericht dat binnen komt. Ik ben nooit into facebook of twitter geweest (wel op het schrijven van een blog hihi) en ik heb ook geen E-mail op mijn telefoon. Natuurlijk mag iedereen dat voor zichzelf weten maar ik ging denken 'wie ben ik?' Ik volg niet wat iedereen de hele dag doet, maar ik probeer wel zo goed mogelijk bij te houden wat er speelt bij familie en vrienden.

Daarnaast ben ik ook geen feestbeest, collega's vragen wel eens of ik mee op stap ga. 'Vroeger' vond ik dat leuk en had ik de energie om tot 4 uur in de kroeg te staan, nu kan ik niets beters bedenken dan lekker een hapje te eten, een wijntje of cocktail te drinken met vriendinnetjes en dan lekker voor middernacht naar bed.

Ik hou ook niet persee van top 40 muziek, jazeker er zitten mooie nummers tussen, maar thuis luister ik naar Abba (Mamma Mia) en naar Andrea Bochelli.

Ik ben me gaan verdiepen in gezonde voeding, maak al mijn eten vers en heb het liefst zoveel mogelijk kruiden op mijn eigen balkon. Ik lust nog steeds ook een broodje frikadel of een burger van de Mac maar ik koop geen kant en klaar maaltijden of spaghetti mix uit een pakje.

Ik ga liever naar een musical dan naar de kroeg en ik hou wel van een drankje maar niet van dronken mensen.
Ik hou van vuuwerk en oliebollen maar ik hou niet van het oud&nieuw feest. (Wel van kerst).
En ik hou dus meer van kaarten en brieven dan van facebook en twitter.

Ik weet niet of dat het komt doordat ik zelfstandiger ben geworden in Engeland ofzo maar ik denk dat ik nu beter mezelf ben. Ik voel geen druk om toch op stap te gaan of toch Instagram te instaleren. En misschien klink ik voor sommige als een saai persoon maar geloof ik, ik vind mijn leven helemaal niet saai. Ik ben gewoon lekker mezelf!

Dat betekend natuurlijk ook dat iedereen zichzelf mag zijn. Ingmar gaat lekker met collega's en vrienden op stap, kijkt iedere ochtend eerst naar Instagram en daarna pas naar mij ;P en hij vindt gezond eten ook belangrijk maar als hij moet koken wordt het pizza. En ik denk dat dit er alleen maar voor zorgt dat we close zijn en het heerlijk hebben samen.

En zo is dat ook met vriendinnetjes, lieve meiden ik vind jullie stuk voor stuk fantastische meiden. Juist omdat jullie jezelf zijn! Ik ben jaloers op degene die fanatiek op de tennisbaan staan (ik ben niet zo sportief aangelegd) ik vind het leuk om naar verhalen te luisteren van wat er gebeurt op stap en zolang jullie mij op de hoogte houden van wat jullie op facebook of twitter plaatsen hoef ik niet door de rest van de onzin heen te bladeren hihi.

Voor iedereen die dit leest, ben jezelf! En weet je nog niet precies wie je zelf bent? Das heel normaal! Je blijft altijd in ontwikkeling. Probeer er achter te komen waar JIJ blij van wordt en denk niet aan wat andere van je vinden. Andere waarderen jou wanneer jij met zelfvertrouwen jezelf kunt zijn. Ook al is dat soms moeilijk.


Nu gaat deze wijze dame naar bed, want zoals je al kon lezen is dat mijn favoriete tijd besteding in de avond ;).

Dikke kus xxx

  • 20 November 2018 - 18:56

    Ankiepankie:

    Ha die lieve Anouk...wederom leuk geschreven!
    En wat saai?
    ... ik denk dat je gewoon heel hip, super modern bent.
    Iedereen wordt toch gek van al dat online gebeuren!
    Geniet van het weekend met je moeder!!
    En tot gauw weer, take care! x

  • 20 November 2018 - 23:59

    Maureen:

    Hi lieverd,
    Leuk om je blog te lezen. Ik heb me ook nooit aangetrokken gevoeld tot social media en dat is mij altijd goed bevallen. Ik hoef en wil niet alles van iedereen (te) weten, maar de belangrijkste dingen graag wel. Die zg ‘rat race’ maakt veel mensen alleen maar onrustig. Dave en ik hebben wel eens t verwijt gehad dat we FB-loze vrienden uit Brabant zijn... ik heb er heel hard om gelachen!!
    Anouk, veel plezier met mans, en hopelijk tot snel, want wij missen je gezellige klets

  • 21 November 2018 - 03:26

    Kim:

    Lieve Anouk,
    Jij bent zo heerlijk jezelf en dat bewonder ik juist aan je!
    Super leuk om je verhaal weer te lezen.
    Onwijs veel zin in de kerstvakantie! Eerst ga je lekker genieten met jullie mam! Have Fun!

    Tot snel

  • 23 November 2018 - 08:47

    Eline:

    Hee lieverd!
    Wat heb je een mooi en leuk stukje geschreven! Super!!! Blijf vooral jezelf, die vind ik juist zo leuk:)!
    Veel plezier dit weekend met jullie mam en tot over en paar weken!

    XXX

  • 25 November 2018 - 06:58

    Karin:

    Lieve Anouk,
    Wat fijn om te lezen dat je dicht bij jezelf blijft en goed naar je gevoel luistert. Als je lekker in je vel zit, geef je dit ook door aan de mensen om je heen. Heerlijk toch! Veel plezier met jullie mamsie!! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 10 Maart 2016
Verslag gelezen: 421
Totaal aantal bezoekers 12435

Voorgaande reizen:

11 April 2016 - 01 Januari 2018

Emigreren naar Woking, Surrey Engeland

Landen bezocht: