Naaste liefde - Reisverslag uit Woking, Verenigd Koninkrijk van Anouk Heijden - WaarBenJij.nu Naaste liefde - Reisverslag uit Woking, Verenigd Koninkrijk van Anouk Heijden - WaarBenJij.nu

Naaste liefde

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

11 Februari 2018 | Verenigd Koninkrijk, Woking

Lieve allemaal,

Het is carnavalsvakantie in Nederland en natuurlijk willen wij dat feestje niet missen! Daarom kwamen we op vrijdag 9feb om 11uur weer aan in Nederland. Vooral Ingmar had er onwijs veel zin in om 3 dagen bier te drinken en los te gaan ;). Thanks aan zijn vrienden die hem weer mee op sleeptouw hebben genomen ;).

Ik had er minder zin in, vind carnaval een super mooi feestje maar had de energie niet om er 3 dagen tegenaan te gaan. Dus besloot ik op vrijdag lekker te gaan carnavallen en de andere dagen met familie en vrienden doorbrengen.
Ondanks dat ik minder aan school ging werken en meer tijd voor mezelf inplan, ging het nog niet top. Wel al een stuk beter. Maar ik wist niet goed wat ik wilde, deed ik er nog goed aan om in Engeland te zijn? Is juf zijn nu echt het geen ik het liefste doe? Wat is eigenlijk mijn droom voor de toekomst? Of heb ik die opgegeven? Deze vragen gingen iedere dag door mijn hoofd. Dat we 2 jaar geleden naar Engeland zijn gegaan is de beste stap geweest, dat zou ik zo weer doen! Maar hoe lang wil ik blijven?
Ik ben (volgens mij) een goed luisterend oor voor andere, heb redelijke mensen kennis en kan positief naar situaties kijken om andere mee te helpen. Maar wanneer ik zelf ergens mee zit, los ik dat zelf wel op (denk ik dan). Echter heb ik daar dit weekend iets over geleerd:
Naaste liefde is wat iedereen nodig heeft. Ook ik. Juist ik. Ik wil zoveel liefde geven, delen.. maar ik mag het ook vragen, ontvangen..
Duracell batterijen werken het langst, zeggen ze op de reclame. Maar wij mensen werken op batterijen van liefde. Liefde van je partner, van familie, van vriendinnen, van collega's en van naaste. En dit weekend heb ik al die liefde weer mogen voelen en daar ben ik iedereen heel dankbaar voor!!
Op vrijdag ben ik naar de Petrusschool gegaan, het blijft voelen als mijn schooltje. Maar dit keer met iets meer lood in mijn schoenen. In december hebben ze mij namelijk benaderd voor een baan. Ik heb altijd geroepen 'als er een vast dienstverband in zit dan kom ik terug!' En nu boden ze dat aan, dachten ze aan mij, en zei ik nee... Het was een emotionele beslissing maar het is op kort termijn geen optie voor ons om terug naar Nederland te komen.. Dus toen ik vrijdag binnen liep was ik even een beetje bang dat de band die we hebben ook over zou zijn.. Maar alles bleek minder waar. Ze vonden het super gezellig dat ik er weer was en ik heb een hele leuke carnaval dag met hen gehad! Lieve collega's, dankje dat jullie mij zo warm blijven ontvangen en dankje voor de positieve woorden! Ik was mijn juffen hart even kwijt maar jullie hebben het weer liefde ingeblazen! Ik ben een goed juffie, dat hou ik vast en ik blijf er in geloven dat ik ooit bij jullie kom werken! Mijn batterij van liefde werd weer gevuld.
Die zelfde dag zag ik Esther in de kroeg, wat had ik haar gemist!! En wat was het fijn om face to face met haar over mijn gevoel te praten! (Hebben even in de kroeg een traantje weggepinkt, het waren positieve tranen! Voor wie het gezien heeft..) Esther ook jij hebt mijn batterij weer met liefde gevuld, dankje dat jij jij bent en dat jij mijn vriendin bent!!
Mijn carnaval was met deze dag dit jaar echt geslaagd!!

Op zaterdag lekker met mijn ouders op stap. Met mijn mams naar de ikea en met paps erbij uit lunchen. Lekker degelijk, I know, maar ik heb dat liever dan nog een dagje dronken! En dat is wie ik ben :). Het was fijn ook met mijn ouders te praten en te voelen dat ze hoe dan ook trots op je zijn. Dankje paps en mams dat jullie er altijd voor mij zijn, mij advies geven en mijn batterij weer met liefde vullen!

Op zondag eerst langs Milou en daarna langs Eline, wat fijn om weer even bij jullie thuis te zijn (bij Milou in een nog huis in aanbouw hihi). Fijn om met jullie te kletsen en te lachen. Ook Sander en Luuk bedankt, wat een heerlijke onzin kunnen jullie verkopen ;). Fijn om weer even te voelen dat echte vriendschap niet vergaat. Dankje dat ook jullie mijn batterij weer wat verder hebben gevuld!

Tot slot op zondag avond met mijn ouders naar de film 'the greatest showman'. Heb je deze film nog niet gezien? Please boek nu een kaartje!! De film heeft als wijze spreuk: de mooiste kunstvorm is het blij maken van andere! En na dat dit weekend met batterij weer vol is van liefde is dat wat ik in Engeland weer ga doen! De kids in mijn klas blij maken en hen leren dat je je dromen kunt laten uitkomen!

Iedereen super bedankt voor dit heerlijke weekend en hopelijk mag ik jullie ook mee geven dat naaste liefde hetgeen is dat onze batterij vult. Maak elkaar blij! :)
Ik hoop jullie snel allemaal weer te zien en vergeten ook jullie niet dat jullie toppers zijn!!

Veel liefs!

  • 11 Februari 2018 - 21:59

    Imca:

    Hey lieffie, wat heb je t allemaal weer goed verwoord. Knap dat je uitspreekt dat t soms gewoon ook retemoeilijk is om dierbaren te moeten missen. Vond t jammer dat ik afgelopen weekend niet fit genoeg was om ff die nodige knuffel te geven.
    Weet dat ook ik retetrots op je ben.
    Hoop je snel weer te zien en mocht t nodig zijn dan weet je me te vinden voor luisterend oor en de eventuele schop onder je kont

  • 11 Februari 2018 - 22:32

    Maureen:

    He lieverd,
    Enigszins geschrokken, want ik herken je zo helemaal niet! Gelukkig ben jij ook maar een mens!! Zet m op en een dikke kus van ons

  • 13 Februari 2018 - 09:27

    Pierre Schoemacher :

    Mooie blog meissie. Goed om soms even tot de conclusie te komen dat je niet alles vooraf kunt weten, maar dat je dingen eerst moet ervaren vooraleer te weten of het iets voor je is; ook liefde. Maak je keuzes voor vandaag en morgen en kijk of ze overmorgen ook nog passen. Zo niet, maak dan andere. Niets is voor de eeuwigheid en dat is maar goed ook. Mensen en situaties veranderen en het is belangrijk - althans dat bind ik - dat je daar in mee verandert. Mentale flexibiliteit is cruciaal in het leven. Zo is dat ook ten aanzien can waar HD woont, wat je voor werk doet en waar je dat doet. Iedere keuze die je maakt is goed als je hem maar bewust maakt. Eerst Engeland ‘afmaken’ en misschien Australië ervaren...enfin, er is nog zoveel en ongetwijfekd komt er nog veel op je pad. Maak daarinnje/ jullie keuzes. Die dijn van jullie en voor jullie en daarom ook goed. Wat een ander daarvan vind is niet zo heel belangrijk. Weet dat ik als schoonvader jullie het beste wens, waar dat ook is en wat je ook doet. Mijn/onze steun heb je. en misschien komt de Petrusschool nog eens op je pad en misschien ook niet. Dat heeft dan zo moeten zijn.
    Mooie levensles schat

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 10 Maart 2016
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 12422

Voorgaande reizen:

11 April 2016 - 01 Januari 2018

Emigreren naar Woking, Surrey Engeland

Landen bezocht: