Drinken met Engelse, terug naar NL en op vakantie - Reisverslag uit Woking, Verenigd Koninkrijk van Anouk Heijden - WaarBenJij.nu Drinken met Engelse, terug naar NL en op vakantie - Reisverslag uit Woking, Verenigd Koninkrijk van Anouk Heijden - WaarBenJij.nu

Drinken met Engelse, terug naar NL en op vakantie

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

31 Juli 2016 | Verenigd Koninkrijk, Woking

Hoi Hoi,

Het leventje hier gaat rustig verder. Het werk op school bevalt heel goed, omdat het een nieuwe vestiging is zijn er nog maar 9 kinderen in de klas maar op die manier kom ik er mooi achter hoe het allemaal werkt. Ze hebben een mooi systeem waarbij ieder kind een ontwikkelingsboek heeft. Er komen foto's, observaties en resultaten in het boek. Er staan ook getekende bloemen in met ieder 5 blaadjes. Er is bijvoorbeeld een bloem voor grove motoriek. Wanneer het kind een bal kan gooien kleur je 1 blad, wanneer het ook kan vangen kleur je er 2. Wanneer het kan balanceren 3 etc. En dat is zo voor 7 verschillende gebieden. Steeds als je er eentje geobserveerd hebt schrijf je op wat je zag en wanneer nodig schrijf je een ontwikkelingspunt erbij en dan ga je daar aan werken. Werkt heel mooi, alleen het bijwerken van alle boekjes brengt wat werk met zich mee. Maar als juffie ben ik wel wat gewend ;).
Ook het werk bij Zizzi beviel goed maar helaas was het lastig te combineren met school. Soms ben ik tot 19.00 uur op school en als ik bij Zizzi moet werken dan moet ik daar om 18.00 zijn. Dus helaas heb ik afgelopen week mijn baan bij Zizzi moeten opzeggen. Maar we zullen zeker blijven komen om er te eten ;).

Op school werken 4 mensen van mijn leeftijd, met hen zijn we al een paar keer wat leuks wezen doen. We zijn een keertje een hapje wezen eten en een drankje wezen doen. Of ja een drankje, de Engelse vinden het niet meer dan normaal dat je onwijs dronken wordt wanneer je op stap gaat, 'waarom zou je anders op stap gaan' zeggen ze. We zijn na het werk naar een bar gegaan waar de wijn over de bar vloog. Ingmar en ik hadden ons eerste drankje op wanneer zij er 3 ophadden. Lauren, een van mijn collega's, was op dat moment de draad al kwijt haha. We hadden ook nog niks gegeten. Sophie, een andere collega, was al gauw aangeschoten en vond het vooral heel grappig. Daarna zijn we cocktails gaan drinken (nog zonder te eten) en hier krijg je er 2 voor de prijs van 1. In plaats van dan te delen besteld iedereen er 2 voor zichzelf. Wij hebben ons niet laten meesleuren maar wel genoten van hun dronken gedrag haha.

Na 4 weken werken (voor mij dan, Ingmar werkt al heel wat weken langer hihi) vond ik het wel tijd voor vakantie. Dus zijn we een weekje terug naar Nederland gegaan. Ingmar is met vrienden naar het festival 'Wish' geweest en ik ben met vriendinnen wezen lunchen, shoppen en uit eten. Natuurlijk ook een bezoek gebracht aan de Petrusschool, leuk om iedereen weer te zien en al helemaal leuk om vol enthousiasme door de kids te worden ontvangen. Blijft voelen als mijn schooltje.
Daarna zijn we voor 3 weekjes naar Marokko geweest, een erg mooi land en gelukkig hadden we ook een leuk reisgezelschap en een goede gids. Hij wist veel te vertellen over geschiedenis, aardrijkskunde, flora en founa en economie van het land. We hebben in 15 dagen 10 verschillende steden bezocht en zijn geeindigd aan het strand. Het gehele reisverslag en de foto's komen in mijn vakantie fotoboek want dat is te lang voor hier hihi. We waren wel heel blij dat we na 15 dagen weer zelf mochten koken want we hebben 13 dagen Tajine met Kip gegeten, zowel als lunch als diner.

Na de vakantie nog even vlug terug naar Boxtel want daar was het afscheidsfeest voor Hans (directeur van de Petrusschool) hij gaat lekker van zijn pensioen genieten. Het was een mooi feestje!

Nu zijn we weer een weekje thuis, alweer gewerkt en bij collega's thuis geweest voor een housewarming. Vandaag in het park wezen picknicken en wezen tennissen.
Voor ieder die vakantie heeft/op vakantie gaat een hele fijne vakantie gewenst en je mag nog altijd langskomen in Engeland.

Dikke kus

  • 01 Augustus 2016 - 09:14

    Pierre Schoemacher:

    Druk,druk met leuke dingen doen en vakantie vieren. Geen tijd om te werken, al is een dubbele baan ook wel veel van het goede. Goed om je te concentreren op de school, daar ligt tenslotte ook je gedroomde toekomst. Gaat goed met jullie lees en hoor ik. Heel fijn. Ook al zijn de kindjes groot, als ouder blijf je je toch een beetje verantwoordelijk voelen...
    Werk ze,de,komende tijd. Ik nog 2 weken Deurne, daarna vakantie (Kroaltie en Duistland met uitstapje naar Esther) en daarna???
    XXX

  • 04 Augustus 2016 - 14:31

    Kim:

    Wat ontzettend leuk om al je verslagen te lezen! Maar vooral om je weer even in het echt gezien te hebben bij ons op school! Hopelijk tot snel weer ziens.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 10 Maart 2016
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 12417

Voorgaande reizen:

11 April 2016 - 01 Januari 2018

Emigreren naar Woking, Surrey Engeland

Landen bezocht: