Veel zon, veel gezelligheid en veel solliciteren - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Anouk Heijden - WaarBenJij.nu Veel zon, veel gezelligheid en veel solliciteren - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Anouk Heijden - WaarBenJij.nu

Veel zon, veel gezelligheid en veel solliciteren

Blijf op de hoogte en volg Anouk

04 Mei 2016 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hallo allemaal,

'Weet je dat het in Engeland altijd regent?!' dat heb ik heel vaak gehoord voordat we naar Engeland gingen verhuizen hihi. Maar tot nu toe heeft het in deze 3 weken pas 2 dagen geregend! Het is hier heerlijk weer :).
(Hoop nu echter wel dat er ook nog zomer komt, niet dat dit het is)

Ons huisje is nu heerlijk ingericht en echt ons stekkie. Ik heb wat foto's bij het vorige verslag gezet waarop je de verhuis ongemakken kunt zien en bij dit verslag zal ik foto's uploaden van het resultaat :).

Om aan te sluiten op het vorige verslag:
Na ons weekendje Guildford & Stonehenge heb ik de hele week het huisje gepoetst, spullen uitgepakt en een plaatsje gegeven, papierwerk geregeld (overigens heb ik nu nog geen bankpasje en geen Engelse telefoon, duurt lang) en heb ik Woking verder verkent.
Ingmar is doordeweeks werken. In het weekend zijn we een nachtje naar Land's End geweest, dat is het meest zuid-westelijke punt van Engeland. Heerlijk weer, wel nog fris zo aan de ruige kust. Mooi om daar de Cliffs te zien en lekker in de zon op het terras te zitten :). Was een heerlijk weekendje.

De week erna ben ik op dinsdag naar de internationale school in Woking geweest. Al een tijdje was ik met de Adjunct aan het emailen en nu mocht ik langs komen. Ik wist dat er geen vacatures zouden zijn maar je gezicht laten zien is nooit verkeerd. De school heet ISL Surrey, voor degene die het op internet willen opzoeken.
Er zitten kinderen van zo'n 18 verschillende nationaliteiten; op maandag en vrijdag krijgen zij allemaal les in het Engels en zijn de klassen op dezelfde manier ingedeeld als bij ons. Echter noemen ze groep 1/2 hier Kindergarten en groep 3 is dan Grade 1 etc. Het maakt dan niet uit van welke nationaliteit je bent, je bent ingedeeld in de klas van jouw niveau.
Op dinsdag, woensdag en donderdag zitten de kinderen ook in deze klassen (home class genoemd) maar krijgen de kinderen ook les in hun eigen taal. De Nederlandse kinderen uit Grade 1 (groep 3) gaan dan tegelijk naar een Nederlands lokaal en krijgen een uurtje in het Nederlands les. De kinderen uit die zelfde Grade 1 met een andere nationaliteit krijgen op dat zelfde moment dan les in hun eigen taal. En dan na Grade 1 gaat Grade 2 naar hun eigen taal etc.
Ik mocht een dagje meelopen met een Nederlandse lerares. Dus ieder uur kwamen er andere kinderen van een ander niveau naar het lokaal en dan krijgen zij op eigen niveau Nederlandse les. Dit houdt in: spelling, taal, geschiedenis en Nederlandse cultuur. Daarbij komt ook veel creativiteit om de hoek, ze doen weinig tot niks vanuit een boek/schrift, bijna alles gaat op een creative manier en sluit aan bij het algemene thema van de school. Het was heel leuk om dit te mogen zien en mee te mogen helpen.

Vervolgens een gesprek gehad met de Adjunct en de directie van het Nederlands onderwijs. Zolang er geen vacature is kunnen ze mij geen betaald werk bieden, echter ben ik altijd welkom om als vrijwilliger in school mee te helpen. Zij zullen een oogje open houden voor vacatures op andere scholen en wanneer iemand ziek is op deze school mag ik hem/haar vervangen. Ik heb ook meteen mee lunchpauze gehad waardoor ik de meeste collega's ontmoet heb.
De woensdag en donderdag erna ben ik beide dagen als vrijwilliger mee gaan helpen, anders zit ik thuis toch maar te niksen hihi.
Het is heel erg leuk en ik duim voor een vacature in volgend schooljaar (soms gaan leerkrachten dan weer terug naar hun thuisland).

Ondertussen kon ik echter niet blijven wachten tot er daar een vacature uit de lucht zou vallen dus ben ik verder gaan kijken. Ik heb nu ook gesolliciteerd op een andere internationale school als Nederlands docent maar dat is maar op 2 middagen in de week (andere uren krijgen de kinderen in het Engels les) en ik heb gesolliciteerd op een derde internationale school maar daar om mentor te worden van kinderen van verschillende groepen, dit is echter wel in het Engels dus ik hoop dat ze mijn Engels goed genoeg achten..
Heb naar beide scholen een sollicitatiebrief gestuurd dus nu wachten op reactie.

Tot slot ook nog bij een thee tentje gesolliciteerd maar daar was net diezelfde ochtend iemand anders aangenomen, ze houden mijn CV nu als reserve.. en gesolliciteerd bij mijn favoriete restaurant (ja ik heb nu al een favoriet hihi). Daar zijn ze de keuken aan het verbouwen dus op het moment is er niets, maar de kans was aanwezig dat er daarna wel iemand nodig is dus ook daar ligt mijn CV bovenop de stapel.. meer kan ik niet doen..

Na een week vrijwilligerswerk op school en sollicitatie brieven schrijven kwamen op zaterdag 30 april mijn vriendinnetjes Imke en Manon naar Woking! :). Zij zijn onze eerste 'gasten' geweest en het was een super gezellig weekend!
Op zondag zijn we met z'n 4e naar Londen gegaan en hebben Ingmar en ik hen ook de minder toeristische plekken van Londen laten zien (voor zover wij die al kennen). Natuurlijk ook enkele hotspots van Londen aangedaan maar daar hadden zij op maandag ook nog tijd voor.
We zijn naar Brixton market geweest, dat is een overdekte markt met vooral heel veel restaurants en koffiehuisjes, erg gezellig! Ook naar een klein festival geweest in 'Liddle Venice'. Daar lagen allemaal woonboten aangemeerd en deze waren versierd en bij sommige kon je erin kijken.
Daar op een terrasje 'Mac 'n Cheese' gegeten. Even voor de zekerheid: dit is geen burger van de Mac maar dit staat voor Macaroni met kaas. We vonden het heerlijk ;).
's avonds in Brixton gegeten en daarna naar huis want daar gingen we 'Qwixx' leren spelen. Kids uit groep 7, wees gerust dit is geen spelletje met bier ;).

Op maandag zijn Ingmar en ik naar 'Bath' gegaan en Imke en Manon nog een dagje naar Londen. In Bath vind je de oud romeinse baden nog terug, zeker het bezichtigen waard! Verders is Bath ook een hele mooie stad en kun je de heuvels/bergen in en dan heb je een uitkijktpunt over heel Bath, erg mooi.

Op dinsdag zijn Imke en Manon weer naar huis gegaan, even nog wel als tip vanuit hen: kom je ons opzoeken, vlieg dan niet naar Stansted! Het is een hel om vanuit Stansted bij ons te komen en weer terug hihi.

Dinsdag en vandaag ben ik weer op de internationale school geweest en morgen komen mijn ouders hierheen voor het weekend! :).
We hoeven ons dus echt nog niet te vervelen en genieten vollop van Engeland!

Dikke kus !

  • 04 Mei 2016 - 21:24

    Janneke:

    Klinkt goed Anouk en Ingmar! Fijn dat je in ieder geval als vrijwilliger aan de slag kunt, die baan komt vanzelf.
    Was al benieuwd naar jullie appartement, nu heb ik er een beeld bij. Ziet er gezellig uit!
    Veel plezier dit weekend met de familie.
    Spreek jullie snel weer!

  • 31 Mei 2016 - 16:34

    Manon:

    Ooooh! Ik had deze blog nog helemaal niet gelezen!
    Het was super leuk bij jullie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 10 Maart 2016
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 12411

Voorgaande reizen:

11 April 2016 - 01 Januari 2018

Emigreren naar Woking, Surrey Engeland

Landen bezocht: